Stalltjänst!

Idag vaknade jag 6.30 av mig själv, kul tjej. Gjorde iofs inte så mycket eftersom jag skulle till BäRF och ta hand om pållarna.

Efter 5 timmar av fodring, hästutsläpp, mockning och annat stallslit så kände jag och Camilla oss nöjda.

Så då drog jag mig till Jobsvall för lite transportträning med Grållsing. Det gick väl.. sådär. Att gå upp på rampen var inga problem, den kunde han nästan trava upp på. Men sen var det liksom tvärstopp. Han ville verkligen inte gå in i den där konstiga lådan, är ni tokiga!

Så vi kom inte så mycket längre än rampen, en fossing var inne i transporten men ute lika fort. Nästa gång får nog Qvickan vara med, lite syskonkärlek ska nog lösa biffen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frida

Blogg om hästar, träning och vardag

RSS 2.0