Hoppla pålle

Det är inte lätt att få till ridningen med en 6veckors parvel utan att ta upp all mormors tid. Så idag stoppade jag ner honom i sjalen så fick han haka på ända tills det var dags att hoppa upp, så på så vis behövde jag bara barnvakt i 45-50 min. Perfa! 

Som tur var så hade inte Grålle rullat sig för en gångs skull, så vi slapp dammet. Och att bära en sadel och att sadla utan att lägga den mot magen var verkligen en sport i sig. Och stilen när jag kratsade hovarna hade nog gett några fniss om nån sett oss. Men - vill man så kan man! 

Jag tror nog att Mario hade gillat att sitta kvar i sjalen och följt med på en tur, vem hade inte gjort det liksom? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frida

Blogg om hästar, träning och vardag

RSS 2.0