Späckat schema!

Härliga söndag! Gick upp vid sju imorse och efter lite frulle drog jag till Jobsvall.

Där var det fullt med ungar, Ronny, Kelly, Liam och Malwa. Mys!
Men när det blev lite väl hög ljudnivå så drog jag och pappa upp i skogen, dags att röja upp i trollskogen. Det blev några väldigt svettiga timmar, men fint blev det! Så nu ska det gå att rida där.

Efter lite lunch så red jag och Hanna ut på Grålle och Hoffe. Det var pirrigt innan, Grålls har ju inte gått på två veckor eller vad det är. Han var lite nervig när jag hoppade upp på banan, men så fort vi kom iväg gick det hur bra som helst! Pigg, lite spänd, men sjukt snäll. Tog oss runt terrängrundan, det blev lite trav och Äntligen är framåtbjudningen tillbaka.

Eftersom det gick så bra så red vi inte hem direkt, utan fortsatte längs skogskanten och red ner över åkern. Där slutade det gå bra, för där var en STOR snövall när vi skulle upp på vägen. Så vi red längs åkerkanten hemåt, jag överdriver inte när jag säger att Grålle hade snö upp till magen! Stackarn, men bra träning för båda pållarna.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frida

Blogg om hästar, träning och vardag

RSS 2.0