Dagens Hoffe

Gick till ridhuset för lite dressyr idag. Tränade öppna och lite rakriktning.

Det gick förvånansvärt bra, han klarade av flera långsidor öppna innan han ballade ur och tyckte det blev för jobbigt = ställer sig och studsar ist.

Jag försökte tänka på min sits också, kollade i spegeln när jag kom ihåg. Jag tror faktiskt jag har blivit starkare i min hållning, inte riktigt lika hösäckig (haha) längre.

På slutet testade jag lite förvänd galopp åt båda hållen, Hoffes reaktion var ungefär "skämtar du eller?!?!". Så jag fick verkligen rida övertydligt och stötta honom till tusen, och då gick det faktiskt igenom två hörnpasseringar!

Sakta men säkert ska jag nog lyckas bygga upp dom borttappade musklerna. Han blev svettig idag, och eftersom det inte var så mycket motsträvighet betyder det att svetten kom från riktig träning, alltid något!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frida

Blogg om hästar, träning och vardag

RSS 2.0