Äntligen tog jag tag i det

Jag hade bestämt mig redan tidigare på dagen, idag skulle jag ut och springa! Skitsamma hur det skulle gå, bara jag kom ut på en runda. Sist jag sprang var Lidingöloppet, alltså över tre (!) veckor sen. Helt sjukt.
Men var totalt omotiverad när det var dags. Ville bara av med träningskläderna igen och lägga mig i soffan bredvid Micke. Men, jag lyckades faktiskt ta mig ut! Och efter dom första tio stegen så insåg jag hur mycket jag hade saknat det. Det ÄR ju faktiskt skönt att springa. Testade elljusspårets lampor för första gången, väldigt mysigt faktiskt. Mindre gosigt var själva spåret, bitvis väldigt lerigt. Blivit bortskämd med torrt eller asfalt, inte alls som när jag var van i orienteringsspåret.

Men, oavsett så är det så jävla värt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frida

Blogg om hästar, träning och vardag

RSS 2.0