3 September - Mållös

Jag kan inte påstå att jag är speciellt nervig av mig men idag blev jag skrämd, fullständigt livrädd efter att ha läst ett fåtal rader i dagens Metro. Artikeln som mina ögon föll på handlade om det väl omtalade ämnet våldtäckt. Men, trotts att det är så mycket rabalder om detta så blev gärningsmannen inte dömd skyldig, trotts att kvinnan i fallet, offret, sagt nej vid ett flertal gånger ansåg man att kvinnan fick skylla sig själv. Varför? Jo, för att hon hade gått och lagt sig klädd i bh och trosor. DET ÄR ALLTSÅ HENNES FEL ATT HON HADE SEX MOT SIN VILJA ?! Trotts att hon tydligt sagt nej, och mannen erkänner att det hade han hört,  anses det att inget brott har begått.

Jag blir skakad, förbannad och livrädd.

Bye


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frida

Blogg om hästar, träning och vardag

RSS 2.0