Kabel eller inte kabel, det är frågan

Nu har jag stött på svarta kablar på vägen i princip överallt (landsväg, i stan, alla olika hastigheter). Varför? Är jag en korkad idiot som inte förstår vad dom "kontrollerar/kollar" med dom, eller är det den vanliga svenskens fråga? Är  dock en aning skeptisk till det sistnämda.
Första gången jag träffade på en sådan kabel blev jag livrädd (pinsamt) för min första tanke/reaktion var att det fanns en polis i närheten och eftersom jag körde snabba 70 km/h så hade jag all rätt att vara rädd (om det nu hade haft nåt med polisen att göra, men som det nu uppenbarligen inte hade).
En linje som jag har haft är att dom på något sätt kontrollerar hur tungt trafikerad vägen är, och därigenom kan bedömma om vägen är behov av reparation. Men när vägen är felfri så har jag faktiskt inte kommit på nåt alternativ.
En annan fråga är varför det ibland ligger en ensam, ibland två? Nej, jag är fortfarande ett frågetecken.

Tjilevippen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frida

Blogg om hästar, träning och vardag

RSS 2.0