Mån. 28 Juli - Myshelg på hög nivå

Åh, vilken underbar helg det har varit! I fredags blev det som sagt ferre hos Carro, riktigt trevligt med riktigt trevliga människor, jag hade så oerhört skoj att jag för några sekunder funderade på att vara busig och glömma bort tiden så att jag skulle missa sista bussen. Men som den vuxna människa jag är (HAHA) så gick jag punktligt till bussen och när den väl kom och jag klivit på så blev det en träff med Kalle! Länge sedan, och lullig som jag var babblade jag nog på alldeles för mycket.
Men planerna från början var att jag skulle sova alone denna natt, men icke, jag hade turen att få med mig en Robin hem på Bälinge bussen, så det blev en mysnatt.

Lördagen startade klockan kvart över 7 med ett envist TUT TUT TUT i höger öra. Men vad gör det, när man får träffa en man som min godbit Zebulon! Trotts tidigt uppstigen hann både jag och Zebbe bli ordentligt blöta av svett innan ridturen var över. Sedan, efter plock och pack for jag och Robin till Siggefora för bad och sol, OHYES vad det var en riktigt höjdpunkt! Så mysigt har jag inte haft på.. öhm, riktigt länge! Efter några timmar blev det även en snabb visit till Ulva Kvarn för mys även där. Men när värmen började göra oss påmindså var det dax för bad återigen, men denna gång hemma i poolen med massa barn.
Efter mat for jag och Robin hem till Jockes hus i Lövstalöt för att vara sällskap åt katten Alfons. Där avslutades kvällen i bubbelbad och filmtittande.
Robin som ligger och solar.

Imorse var man tillbaka till verkligheten. Det var lite mulet vid klockan 6, där av anledningen till bortglömd solkräm och yes, det känner min röda rygg av nu.

Bye


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frida

Blogg om hästar, träning och vardag

RSS 2.0