14 november, snöigt

Dagen började inte bra, länge sen jag hade dåligt morgonhumör sist, måste vart över ett ½ år sen minst. Men iaf! Den fortsatte väl okej , gjorde samma sak som igår, fast bakofram ordning. I morgon blir det förflyttning, dom två sista dagarna på praktiken, det känns ju värt. Och jag tror jag blir tokig! Håkan, maskinisten på jobbet, använder ordet ''sjukt'' hela tiden. "Sjuktbra", "sjuktdåligt", "sjuktrakt", ja ni fattar grejen. Tror ni inte att jag har gått och blivit likadan?! Pinsamt, men snacka om (sjukt) lätt påverkad man är.

Äntligen, efter 2 veckor, ska jag få hoppa på Hoffe igen ikväll. Ska bli riktigt roligt. Förra onsdagen var jag ju på Magnus Betnér och veckan innan det var det höstlov, då lektionen var framflyttad och jag jobbade. Men som sagt, ikväll ska jag få hoppa honom igen. Och på tal om hästar, så var ju Håkan "kotknackare" här till Zebbe. Och tyvärr, såklart, så hittade han ingenting, min ponny var hel. Bra i och för sig att han var hel, men hade det vart något hade jag i alla fall haft något konkret svar varför han inte är 100% frisk. Hoppas han är okej på tisdag då vi ska åka in med honom till Ultuna.

Sofie blev bestört igår när hon märkte att jag inte hade nämnt henne i mitt första blogginlägg, så jag får väl nämna henne i mitt andra inlägg i stället då: HEJ SNOFFI, NÖJD NU? Höhö .

Träffade Allan på bussen idag igen, glömde nämna att jag träffade den tokiga killen igår också. Det har sina för- och nackdelar att snacka med Allan på bussen. Resan känns kort, då utrycket "det går fort när man har roligt" stämmer, men det är tråkigt att det går så pass fort, jag vill ju träffa Allan mer när vi väl träffas.


Nej nu blev klockan riktigt mycket! Måste skynda iväg. Ida kommer antaglien senare idag och hämtar Bob, hoppas jag får tillfälle att träffa henne! Saknar henne verkligen.

Bye



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frida

Blogg om hästar, träning och vardag

RSS 2.0