17 December - fortfarande kallt

Dagen började med ett prov, eller om man ska vara riktigt noga, började dagen med en varm säng. Ville verkligen försova mig denna morgon, men ack så är man så duktig och vaknar. Eller vakna var väl kanske att ta i, men på den oändligt långa vägen till skolan i kylan så vaknade jag i varje fall. Väl framme blev det en kaffe och sedan prov som jag olyckligtvis (?) inte hade pluggat till. Men det var inte så svårt som Erik hade skrämt i oss, utan det gick hyffsat bra faktiskt. Resten av dagen bestod av att riva vår vackra form.

Jag vet att jag borde ta kylan posetivft - hellre fryset än geggigt. Men jag kan inte rå för att jag sitter hela kvällarna och fasar för nästa gång jag ska kliva utanför dörren.

Och jag får bara ångest när jag tänker på nyår. Alla ska vara kors och tvärs och jag vill inte välja någon att vara med, vill så klart  vara med alla. Men nu när det tydligen inte kommer bli så blir jag tvungen att välja. Hur jag än gör kommer någon bli besviken och jag hatar det. Hey, gott jävla nytt år, jag ska nog sitta hemma med mamms och papps.

Bye


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Frida

Blogg om hästar, träning och vardag

RSS 2.0